Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Putin nije postkomunista, on je postfašista

Komentari (84) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 16 maj 2014 08:22
Magenta
Fleischhauer je u prevodu sa južnonemačkog MESAR. Nomen est omen.
Preporuke:
217
6
2 petak, 16 maj 2014 08:23
teletabis
Jel ovo žal Nemačke što Putin nije mesto Merkelove?
Preporuke:
196
8
3 petak, 16 maj 2014 08:25
Siniša
Može biti da ovi znaju više o fašizmu od Rusa i od nas. Mi smo ga samo doživeli sa ružne i deblje strane batine, okovane Nacizmom. A oni su ga samo izmislili, uveli u praksu i ... spakovali ga za gora (bolja za njih) vremena.

To što je u interesu vaših tutora vi podanički ponavljate kao molitvu izvrćući stanje stvari i prekrajajući istoriju vekovima unaѕad. Za nekakvo činjenično stanje obratite se našoj braći, po krvi, Lužičkim Srbima.
Preporuke:
163
4
4 petak, 16 maj 2014 08:27
gavrilo
„Smrt je užasna,zar ne?“, pitao je Putin gledaoce na kraju televizijskog pojavljivanja. „Ali nije. Čini se da može biti lepa ako služi narodu; smrt za prijatelje, narod ili za domovinu“. Fašističkije od ovog ne može...Ne, nego treba da dopusti da pederi paradiraju Crvenim Trgom a bankarski karteli da uživaju u ruskim resursima gdje ste ruskom Narodu dali mjesto da bude poslušan,dobar rob!Putin vidi Sodomu i Gomoru Zapada, vidi da je Bog iz iste protjeran ili služi samo kao maska bezprizornom bogaćenju i uništavanju prirode.Lijepo je rekao Papa,pričate o miru a samo izvozite i prodajete oružje!Zapad je ogavnolicemjeran,opasan do bola, naročito kada su mu mali na putu,tada ne preza u svojim zločinima i neljudskosti.Čim mu se ispriječila prepreka koju je teško preskočiti a ne dobiti po ušima kreće sa pamfletima,medijskim ogavnim debatama, lijepljenjem etiketa a sve u svojoj jadnosti i frustrirajućoj nemoći!U bijesu koji je lako prepoznatljiv.Novac ipak treba zaraditi a ne samo tuđa dobra krasti!
Preporuke:
187
7
5 petak, 16 maj 2014 08:29
Mystic
Teško da ovo može da prođe, bez pomena na kritiku liberalnog fašizma, unitarizma i totalitarizma.

Izuzetnost je pokrenuta odavno sa zapada, sada bi odatle da ceo svet zaboravi kolonijalizam i socijaldarvinizam.
Preporuke:
119
4
6 petak, 16 maj 2014 08:35
siniša
Može fašističkije i to stotinu puta, a možda i hiljadu.

fašističkije je kad neko plati plaćenike da spale u Odesi 50 ili 100 ljudi, a pri tome je deo vlasti koje priznaje i autor ovog teksta, zatim kad se snimak razgovora tog monstruma koji je platio spaljivanje ljudu emituje javno, a niko pa ni autor teksta se zbog toga i ne počešu iza uva, nego nastave da ne primećuju ni manje ni više nego PLAĆENO SPALjIVANjE LjUDI.

E to hiljadu puta fašističkije je upravo to što radi Špigl, ne vidi očigledno FAŠISTIČKO DELO, a verbalnim akrobacijama i lažnim analogijama traži fašizam tamo gde ga nema. I to sve u skladu sa odapetom strelom " Putin je kao Hitler" jedne fisterične veštice, sa pola mozga kao što je Hilari Klinton.
Preporuke:
181
5
7 petak, 16 maj 2014 08:37
Stane
U psihijatriji se ovakvo razmišljanje naziva - projekcija.
Preporuke:
199
4
8 petak, 16 maj 2014 08:47
Dragan
Kako je on to lepo sve zaključio. Da mu još malo pomognem, sprda se sa Končitom - fašista. Smeta mu američki protivraketni štit u Rumuniji i Poljskoj - fašista. Hoće pare za isporučeni gas - fašista.
U isto vreme njegovi demokratski puleni iz Kijeva rehabilituju Hitlera, organizuju pogrome političkih protivnika, šalju tenkove na narod i zabranjuju komuniste, ali oni nekako nisu fašisti nego su fašisti oni koji se bore protiv fašista.
Preporuke:
175
4
9 petak, 16 maj 2014 08:51
Dragan
Špigl je uporište fašističko-gebelovske propagande. Sve mi se čini da je pederski lobi imao učešća u ovom tekstu.
Preporuke:
159
6
10 petak, 16 maj 2014 08:55
Marko
Boli njih da Rusija ima jaku ličnost oko koje se svijaju i brane od homo-nacista. Inače, Nemačkoj je trebalo uvesti večiti moratorij na rasno ili moralno razmišljanje zbog vrlo dobro poznatih istorijskih razloga.
Preporuke:
115
7
11 petak, 16 maj 2014 09:02
sokrat
Ma nemoj.

Da su fašisti imali rusko i putinovo naoružanje danas bi svi pričali švapski.
Preporuke:
99
4
12 petak, 16 maj 2014 09:04
zamena retorike
covek se lepo naprica,pola preopsirno za ono sto rece i bes puno smisla.Ali jedna recenica mu je istinita i ne potpuno shvacena kako za proslost tako i buducnost od veceg broja ljudi, a to je:
(Snage kojima je objavio rat ne teže samo da prošire svoj uticaj prema Istoku - one su krenule na rusku dušu.)

Upravo djavo preoubucen u napoleona ili hitlera su doziveli poraz kada su materijalno bili nadmocniji u iznenadnom napadu.


Upravo ovakav tekst sluzi nebili na sitno recnuli Rusiju i iz pakosti jer su procitani unapred od Putina.
Preporuke:
71
3
13 petak, 16 maj 2014 09:10
Urosius
Fašizam je po nekom mom shvatanju vojni sistem gde prava jedinke nisu bitne i gde se sve polaže u kolektiv i ništa van njega.

Druga osobina fašizma je dominacija i želja za ekspanzijom.


Što se tiče ovog članka ne mogu reći da mi nije malo smešan. Putina proglašavaju fašistom iako se mnoge zapadne zemlje ponašaju dosta gore u svakom pogledu.
Prva SAD, ali i UK pa i Nemačka.
Preporuke:
62
3
14 petak, 16 maj 2014 09:13
Risto
Omiljena tema fašista je fašizam. Ni reči osude nisu rekli za fašistički čin spaljivanja živih ljudi, ali im smeta Putin što daje do znanja da im neće dozvoliti to isto u Rusiji. Fašisti su naučili da tovare ljude u stočne vagone i odvode u logore smrti bez otpora, pa su sada nervozni što im je Putin spustio rampu. Novi svetski poredak je fašistička paukova mreža koju fašistički pauci EU i SAD pletu da bi lakše došli do plena. Srećom, žrtvena strana je već naučila tu lekciju, prepoznaje tu fašističku arhitekturu u kakve god omote je pakovali i sotona će morati platiti za svoje lukavstvo i zločinački pir.
Preporuke:
83
2
15 petak, 16 maj 2014 09:18
Sveta Rusija
Još jedan demon iz luciferove jazbine se oglasio. Napadaju sa svih strana...ali uzalud! Car Putin, odnosno hrabri ruski narod sa neuništivom armijom na čelu, će im doći glave. I mi u Srbiji sa nestrpljenjem čekamo rusku braću, da nam pomognu da se otrgnemo iz kandži "civilizovane" EU. Živela Srbija! Živela Rusija!
Preporuke:
102
2
16 petak, 16 maj 2014 09:19
Beograđanin
Da, Putin je upro prst u fašizam.
Preporuke:
94
2
17 petak, 16 maj 2014 09:23
NATO fašizam na delu
Firer je takođe imao običaj da optužuje druge za svoja nedela. Isti je slučaj i sa Ukrajnom.
Ovaj se pravi lud pa kao ne zna da je Nemačka odgovorna za rat zbog brzopoteznih priznanja secesuoničkih republika u okviru SFRJ. Sasvim slučajno su te tvorevine bile saveznici nacističke Nemačke. Kako su fašisti zapalili Rajhstag, tako su namestili Markale, Račak i drugo.

Zašto je Nemačka po treći put u 20 veku sejala smrt u Srbiji? U ime kog prava je Nemačka 1999 godine ponovo napala Srbiju? Ima li su moralnu obavezu da završe pokolj koji su započeli 1914 godine?– Imali su možda moralnu obavezu da završe zapoleti?
Sad se Merkelova pravi luda pa ne zna šta se dešava u Ukrajni? Napala bi ona Rusiju ali je nešto svrbi.
Preporuke:
76
3
18 petak, 16 maj 2014 09:24
Boris
Ima istine u ovome. Nadam se da Rusija nece poci tim zavodljivim, ali ipak putem propasti, pa makar bila i najbogatija i najmocnija.
Preporuke:
6
92
19 petak, 16 maj 2014 09:26
ogledalo Dorjana Greja
Stane bravo!
Upravo sam hteo da napravim digresiju na ovu pojavu poznatu posiholigiji,i time dopunim komentar od pre par dana na ovo"viđenje"Špigelovog"novinara,ali vi ste me pretekli.
U tom kontekstu napominjem da rečenica:"verovanje u superiornost sopstvenog naroda",je zapravo drugi vid"projekcije"sa glavnog urednika(Obame)vlasnika svetskih medija pa i Špigela(ogledalo),na glavnog neprijatelja u borbi protiv hegemona,a koju već svi znamo:IZUZETNI(i da dodamo,IZABRANI).
Ko je baštinik fašističkih ideja u teoriji i praksi?
(Niko)
Preporuke:
63
2
20 petak, 16 maj 2014 09:29
thinking maize
A ODAVDE "crpi" njegovu "inspiraciju" "naš" "brm"!? Uostalom, čitajte ovaj "Špiglov" "cvetak": "Tu je Putinov kult tela, uzvišena retorika samopotvrđivanja, omalovažavanje protivnika kao izroda, prezir prema demokratiji i parlamentarizmu Zapada, preterani nacionalizam.", GOTOVO U POTPUNOSTI ISTOVETAN "brm"-ovskoj "kritici" Putina od pre neki dan!? Kolko vidim množe se NATO-"pravoslavci", mora Imperija da POKUŠA da na NEKI DRUGI NAČIN PREVARI Srbe, pošto je Boki "ispušena lula", a i PPV.-u ISTIČE "ROK TRAJANjA"!? Pretpostavljam da će sada da se Imperijini BOTOVI RASPRIČAJU o "pravoslavnom legitimizmu"& "monarhizmu" sa sve onim "ja sam za vama" KLOVNOM od "princa"!?
Preporuke:
64
4
21 petak, 16 maj 2014 09:37
Brane, Italija
Putin je oligahista. On samo koketira čas sa nacionalizmom, čas sa komunizmom da bi umirio šire narodne mase. Naravno pravu patriotsku opoziciju je ugušio, a napravio par kompromitovanih ličnosti da mu glume opoziciju. To je jedan jako lukavi KGB-ovac.
Preporuke:
13
110
22 petak, 16 maj 2014 09:47
zoran
Smrt je užasna, zar ne?“, pitao je Putin gledaoce na kraju televizijskog pojavljivanja. „Ali nije. Čini se da može biti lepa ako služi narodu; smrt za prijatelje, narod ili za domovinu“. Fašističkije od ovog ne može.
Kakva glupost novinara ,naravno da smrt treba izbegavati ,ali lepo je ako mozes dati zivot za nesto sto smatras vrednim, jer ce na kraju krajeva svejedno doci
Preporuke:
66
3
23 petak, 16 maj 2014 09:54
kaca
On sto si,kažeš za drugog da jeste- u psihologiji i psihijatriji: PROJEKCIJA SEBE U DRUGOME KOJI JE OSNOVA TVOJE NEGATIVNE I RAZARAJUĆE EMOCIJE (MRŽNJA,ZAVIST,LJUBOMORA,OSEĆAJ NEUSPEŠNOSTI ITD )
Apsolutno tačno , sto je već neko i rekao .
Preporuke:
56
3
24 petak, 16 maj 2014 10:07
masha
Ovo se vise ne da citati! Potpuno su poludeli, treba ih pustiti da se iskazu do kraja, srusice ih njihova sopstvena histerija.
Preporuke:
66
3
25 petak, 16 maj 2014 10:07
momir
Verovanje u "drugačije biće Rusije" od "bića Zapada" nije Putinova lična razlika nego istorijski, naučni sud, i izvoditi iz toga zaključak da Putin veruje u superiornost svog naroda je bolesno izvrtanje činjenica i imputiranje prljavog veša svoje savesti u drugog. Uostalom, devedesetih godina ti isti Nemci, koje je u jednom stihu večno žigosao austrijski pesnik Paul Celan ("Smrt je majstor iz Nemačke"), pokušavali su i da od Srba naprave "nove fašiste". Ruski narod uistinu ima istorijsku misiju spasavanja sveta od njegovog izobličavanja, degeneracije i prevlasti biološko-bolesnog, zarad očuvanja njegove čistote, religijsko-moralne vertikale i, što da ne, zdrave ljudske telesnosti. Ovaj kvazinovinarski zaljubljenik u "Desni sektor", naravno, gubi iz vida činjenicu da je 1941. Hitler ispred sebe terao na Rusiju stotine hiljada pripadnika istočnoevropskih naroda da ginu za ideale fašizma. I siroti Jan bi to isto činio, s obzirom na njegovo mentalno stanje koje nam je blanko izručio u ovom poganom tekstu .
Preporuke:
61
4
26 petak, 16 maj 2014 10:11
ha, ha
Ništa smešnije nego kada te fašisti optužuju za fašizam. Samo napred Vladimire, ovo znači da si na dobrom putu.
Preporuke:
76
2
27 petak, 16 maj 2014 10:18
Šešelj
Novinari Špigla bi mogli da pročitaju prevod francuske himne, možda bi dobili inspiraciju za još jedno fašističko etiketiranje?
Ovoga puta jednog celog naroda.

Ako je i od nemačke, previše je...
Preporuke:
72
2
28 petak, 16 maj 2014 10:27
sokrat
@Brane, Italija

Grazie Italia!
Preporuke:
7
29
29 petak, 16 maj 2014 10:38
Vranjanac
Dosada su nemci samo bili na strani bivsih fasistickih vasala iz drugog svetskog rata.
Pogledajte odnos prema madjarima, bugarima, rumunima, siptarima, hrvata, slovenaca, muslimana i ukrajinaca. A kakvi su odnosi prema srbima i rusima?
Naravno smo mi "fasisti" a oni cisti filantropi, ako me to ne podseca na one price kako vuk jede kredu i kako mu janje muti vodu.
Preporuke:
43
2
30 petak, 16 maj 2014 10:48
thinking maize@ Brane, Italija
Pošto napisaste: "Naravno pravu patriotsku opoziciju je ugušio...", ajte lepo Vi nama PRODIVANITE, al onako "u sitna crevca", ŠTA JE TO "prava patriotska opozicija" Rusije, pa i Srbije!? Čisto me "prosvetlite" iz tog Vaše ZAPADNOG kutka, gdje "nacije" "cvetaju" "sve u šesnaest"!? Kao npr. "nacija" HEKSAGONACA!? Šta niste čili za "naciju" HEKSAGONACA!? Tako naime Imperijini medijski BOTOVI koji GOVORE FRANCUSKI JEZIK nazivaju TERITORIJU BIVŠE Francuske!? Pretpostavljam da ta VAŠA "prava patriotska opozicija" se u Srbiji ZALAŽE za SVOĐENjE OSTATAKA Srbije na Beogradski pašaluk, a u Rusiji da se isti ZALAŽU za njeno svođenje na nivo Moskovske KNEŽEVINE za vreme TATARŠTINE!? Uostalom, "NE BOJTE SE ONIH KOJI ĆE Vam POGUBITI TELO, BOJTE SE ONIH KOJI ĆE VAM POGUBITI I DUŠU I TELO!", kako piše u jednom knjiščetu od pre 2000 godina!? Ah, da, Vi čitate, zapravo GLEDATE, samo NOVU "literaturu", npr. na CNN-u!?
Preporuke:
67
5
31 petak, 16 maj 2014 10:51
Ujka Vasa
Postoje postkomunisti, postfašisti i postbudale.
Preporuke:
60
4
32 petak, 16 maj 2014 11:13
greska
I jedni i drugi precjenjuju Putina a u pitanju je čista frustracija. Jedni u njemu vide epohalnu ličnost i formatiraju ga kao istorijsku ličnost, a drugi u cilju da ga ocrne proglašavaju ga fašistom. A njega zapala uloga Don Kihota da zarati sa vjetrenjačama. Po ko zna koji put mada znam da će me sljedovati samo minusi, citiram Viktora Hugoa: 'Invazija vojske se može zaustaviti ali ne i ideja čije je vrijeme došlo.'
Iza Putina ne stoji nikakva univerzalna ideja koja bi mogla privući sve podjarmljene narode kao što je Lenjinova misao bila prepoznata čak do Havane i Pekinga. Iza Putina stoji samo frustracija i kleronacionalizam.
Ovo vam je istina šta god vi o tome mislili i pogrdno me nazivali 'šestom kolonom', izdajnikom i sl. Civilizacija vapi za novom humanističkom misli ali nije čovjek orlova vijeka da tako brzo dočeka zametak jedne nove univerzalne ideologije koja će raspršiti zapadni imperijalizam u svom epicentru, dakle Americi.
Preporuke:
13
51
33 petak, 16 maj 2014 11:13
brm
thinking maize
"A ODAVDE "crpi" njegovu "inspiraciju" "naš" "brm"!? Uostalom, čitajte ovaj "Špiglov" "cvetak"... GOTOVO U POTPUNOSTI ISTOVETAN "brm"-ovskoj "kritici" Putina od pre neki dan!?"

primer nama običnim smrtnicima nedokučive slavjanoserbsko ruske misli... crpim inspiraciju iz teksta koji će se pojaviti nakon što sam napišem tekst inspirisan tekstom koji u tom momentu još nije napisan, a verovatno ni u planu.. .


PS molim te, pošto imaš insajderske informacije iz Imperije, saznaj kaaa će već jednom da plate nas strane plaćenike.
Preporuke:
6
44
34 petak, 16 maj 2014 11:45
Velizar M.
A kada Putin evocira mit o Moskvi kao „trećem Rimu“ jasno je da ruskom narodu dodeljuje istorijsku misiju.

Ovaj sklop rečenice otkriva rasizam autora. Implicira da je ruski narod nedostojan istorijske uloge. Ko je uopšte ovaj mali naci?
Preporuke:
56
2
35 petak, 16 maj 2014 11:45
Niče, vizionar
A Politika požurila da nas obavesti ...
Preporuke:
35
6
36 petak, 16 maj 2014 11:54
za ničea, vizionara
Pa šta ako je Politika požurila da nas obavesti?! I treba da obavesti, da znamo šta pišu i šta nam misle dušmani, pardon, naši vrli "evropski prijatelji". A zaključak će izvući svako iole pametan.
Preporuke:
33
3
37 petak, 16 maj 2014 12:19
Saša
Da li ste sigurni da ovaj tekst nije napisala Končita ?

U svakoj varijanti bitno da se preneo kod nas , da nas opamete .

Nama će trebati još vremena da shvatimo da ovi šampioni sv što kažu lažu i sve što pričaju je tek mamac u zamci .

Rusi su odlučili da se otkače od Evrope . To je glavni zaključak aktuelnih dogadjanja . Pa ko voli nek izvoli .

Nosite se u EU .
Preporuke:
39
3
38 petak, 16 maj 2014 12:20
ivan3012
Ovo je jos jedan u nizu naucnoh dokaza da budala ima i izvan srbije.Odlican clanak -za razbibrigu,i zdrav okrepljujuci smeh.
Preporuke:
29
4
39 petak, 16 maj 2014 12:22
@maize@ Brane, Italija
"nacija" HEKSAGONACA!?... koji GOVORE FRANCUSKI JEZIK
Među heksagonalcima i poslednji seljak govori francuski; ipak je to, dakle, jedan kulturan narod. Poznati heksagonalac Anatol Frans rekao je da oni imaju nezgodnu osobinu, da se povremeno podele na triblionce i tentenabilce.
Preporuke:
20
2
40 petak, 16 maj 2014 12:28
Drinko Končarević
Zar Vi mislite da su se Nemci promenili? Samo su presvukli odelo. Jedan čitalac-komentator, napisao je, da je Staljin rekao, ako se fašistička Nemačka ponovo digne, treba je satrati. Izgleda i pored novog odela, Nemci traže još nesreće. Da li im je drugi svetski rat bio malo? Možda im se sviđa pa traže još?
Preporuke:
38
2
41 petak, 16 maj 2014 12:30
vi nemci ste bili i ostali fašisti i
nosioci fašističke politike.moju zemlju malu Srbiju ste tri puta napali u prošlom veku.fašizam vam je zapisan u genima.
Preporuke:
38
1
42 petak, 16 maj 2014 12:56
B.
Ishodiste gospodina Putina je u njegovoj ljhubavi prema sopstvenoj domovini i njenom narodu. U ljubavi i postovanju prema brojnim/bezbrojnim generacijama naucnika, umetnika i heroja koji su stvarali njenu istoriju i civilizaciju. Lujubavi i postovanju prema desetima i desetinama miliona bezimenih, malih - velikih ljudi koji su dali svoje zivote za njenu slobodu. Neka im je svima vecna slava.
A to, sto neko napisa da je lukavi KGB-ovac, je tacno. I hvala Bogu da je tako, ali pri tom mudri, jer u borbi protiv vaskolikog zla nema mesta za naivne. A misljenje da on nije i nece biti istorijska licnost je pakosna i mizerna primedba, jer i da nista vise ne uradi, on je obezbedio sebi mesto u istoriji Rusije, jer je izvukao iz provalije (A. Solzenjicin, Rusija u provaliji, Paideia 1999., originalnio izdanje Librairie Artheme Fayard, Paris, 1998.).
Slava velikoj i mocnoj Rusiji i njenom velikom narodu sa gosp. Putinom na celu jos mnogo godina.
Preporuke:
27
0
43 petak, 16 maj 2014 12:57
@greska
Greska gresi, sta bi drugo! Kazete, svet vapi za nekom univerzalnom idejom koja ce ga okupiti protiv imperijalizma. I Putin, kazete, tu univerzalnu ideju ne nosi. Sta je to, gresna Gresko, univerzalna ideja? I pritom vecna. Ona oko koje se vrti cela ljudska istorija? Sta, ako ne SLOBODA! A Putin je taj koji se u opstem beznadju odvazio da podigne zastavu slobode, visoko i uvereno. Od toga klecaju nozice imperijalnih japija. Sad kad su mislili da je posao pri kraju. Da je svet legao na rudu. Sve njihove izave su ciste projekcije, kako to ovde ljudi uvidjaju. Skrivajuci se iza laznih kvalifikacija, oni ipak znaju o cemu se radi. Od cega najvise strepe, Putin cini. Naravno da on nije postkomunista, niti fasista. Putin je (to boli i izgovoriti se ne sme) POSTROJALISTA! Putin ce obnoviti Carsku Rusiju! A mislili su da su je zanavek satrli. A Carska Rusija ce biti svetlo slobode za sve pokorene, ponizene, opljackane, satanizovane narode. Neka Bog cuva Rusiju. Da spase majku Srbiju.
Preporuke:
32
4
44 petak, 16 maj 2014 12:58
thinking maize@ brm
Elem ovako, da RAZLOŽIM stvari!? Tekst je čini mi se objavljen danas i ovde na NSPM, a PREUZET je od "POLITIKA-Spigel Online"!? Pošto se zna, da ono što "ide u štampu", obično je, KAO VEST, BAR JEDAN DAN STARO, onda je "IZVOR" ovog teksta BAR JEDAN DAN STAR!? Pomenuti Vaš komentar, tj. citat o "Putinovom forsiranju telesnosti& sporta" je od 13.-14. maja, ergo, JOŠ UVEK ste U PRAVU! No, ako uzmemo da je PISANjE OVAKVIH TEKSTOVA VAŽAN ZADATAK, onda njegov NASTANAK moramo locirati više dana, pa i nedelja unazad, zato što tome mora da prethodi research, a pošto je "autor" po svemu sudeći "free intelectual", pretpostavljam da je njegova "umovanja" podelio sa "slušateljstvom" na NjEGOVOM LIČNOM BLOGU, jer KAKAV BI TO ZAPADNI& "NEZAVISNI" UVODNIČAR& "free intelectual" bio, kada ne bio IMAO SOPSTVENI BLOG, a o "tvitu"& "face-buku" da i ne govorimo!? Ukratko, IZVOR VAŠE, ajmo reći, KONVERGENTNE PODUDARNOSTI u ISKAZU sa g-dinom autorom mi je NEPOZNAT, no Vaše NERASPOLOŽENjE prema Putinu je KONTINUIRANO!?
Preporuke:
29
1
45 petak, 16 maj 2014 13:03
ja cu ti kasti@brm
Para vise nece biti. Sto ste dobili, dobili ste. Sto ste uradili, uradili ste. Zato ste svi graknuli na Putina. Svima vam je pomrsio racune. I vasim nalogodavcima i vama, placenicima. Ne deluju vise pete, seste i ine kolone. Sve je belodano i razbucano. Krs i lom. Sto bi to neko vise placao. Sad izlaze glavni glumci na scenu, pa dza ili bu.
Preporuke:
38
2
46 petak, 16 maj 2014 13:09
thinking maize@ brm, nastavak
Ukratko, POSTOJI VEROVATNOĆA da ste Vi ovaj tekst VEĆ RANIJE VIDELI, ne tvrdim da jeste, već iznosim kao MOGUĆNOST, a pošto ste dosad iskazali Vašu OBAVEŠTENOST, a kolko sam shvatio imate izvesne intelectial skills and tools, od kojih, PRETPOSTAVLjAM, poznavanje stranih jezika NIJE NA POSLEDNjEM MESTU, tako da moja PRETPOSTAVKA I NIJE NAJGORA i tek tako "OBRAZO-BLATEĆA"!? No, uzimam da se ovde IPAK RADI o KONVERGENCIJI DEŠAVANjA, tj. o akauzalnom sinhronicitetu, pri čemu je Vaše NERASPOLOŽENjE PREMA Putinu JASNA KONSTANTA, zar ne!? No, ako ste Vi, kao pravoslavac (ako se dobro sećam!?) nezadovoljan Putinom i njegovim STILOM vladanja, Vaši stavovi ne bi trebalo a priori da se ODBACE!? No, Vaš PURIZAM spram POKAJANIH novopravoslavnih Rusa PRILIČNO IRITIRA i ne slaže se sa PRAKSOM naše matere Romejskog carstva!? Da PODSETIM među 88 vasilevsa bilo je tu koječega, čak i MNOGO GOREGA od npr. Ivana 4-tog Rjurikoviča, o Putinu da i ne govorimo, pa se Vi NE BACISTE KAMENOM na materu nam Vizantiju!?
Preporuke:
29
2
47 petak, 16 maj 2014 13:13
Vuk
Odlican clanak,veoma koristan.
Tako ocigledno pokazuje koliko se boje V.V.Putina.
Preporuke:
28
0
48 petak, 16 maj 2014 13:17
thinking maize@ brm, kraj
Eto, pominje naša Crkva SVETOG cara Konstantina, jel to beše ONAJ KOJI POBI POLA SVOJE RODBINE i još par hiljada pride "običnih" civila!? Ali JOK, važno je SAMO da se NE DIRA u "svetinje" "demokratskog" nam Zapada& "ideale" VESTERNOLjUPSKIH NATO-"pravoslavaca"!? Znate, ima nova Rusija gomile mana, ali KO SMO MI da joj IŠTA ZAMERAMO!? Vaš stav me podseća na onaj vic o Crnogorcima, kad oni reše da se bace sa litice, zato što KASNI POMOĆ u HRANI iz Rusije/ Srbije (svejedno je!), a oni neće da nečasno umru!? I u zadnji mah stiže aber da je IPAK STIGAO KONVOJ ... KUKURUZA!? Vođa Crnogoraca na to samo upita: "A jel OKRUNjEN? Nije serdare! Skačite braćo Crnogorci!" Tako i Vi, ko i Crnogorci iz vica JEŽITE se što je RUSKI "kukuruz NEOKRUNjEN"!? Pa dobro, ježite se i dalje, nek Vam bude! Uzgred, uopšte me ne interesuje dal vas neko plaća sem Vašeg poslodavca!? Ama baš!
Preporuke:
30
3
49 petak, 16 maj 2014 13:39
Kole
Zbog granice od 1000 znakova u poruci, secem na 3 dela.
1. deo

Tekst je pun imputiranja, etiketiranja. U par teza se lako mogu pokazati falinke. Evo par primera:
- strah od opkoljavanja?
*Pa zar nisu NATO baze svuda na granicama Rusije, ali i ne samo Rusije, nego i drugih ne-NATO zemalja? Je li to nerealno?
- Snage kojima je objavio rat ne teže samo da prošire svoj uticaj prema Istoku - one su krenule na rusku dušu.
* Krenule su i na libijske, sirijske, persijske, kineske, srpske i mnoge druge duse - duse koje izgleda ne pasuju u "kalup" onako kako bi "trebalo". Ili smo mozda sanjali agresivne ratove USA protiv navedenih drzava?
Preporuke:
31
0
50 petak, 16 maj 2014 13:40
Kole
2. deo-To je borba protiv površnosti materijalizma, protiv srozavanja vrednosti, protiv feminizacije i raspada svih tradicionalnih veza. Ukratko, protiv svega „neruskog“.* Otkud piscu ideja da je to navedeno samo nerusko? Ta definicija je preuska. Kao da je rekao, to je ne-vatikansko (ako uzmemo da je Vatikan jedan od centara hriscanske crkve). Da li to znaci da su povrsnost materijalizma, srozavanje vrednosti, feminizacija, raspad tradicionalnih veza - poljski, nemacki, italijanski, gruzijski, srpski, grcki, francuski? Pisac naglasava da su te stvari "neruske", ali ne kaze vrlo vaznu cinjenicu, da su protivne vecini tradicija evropskih drzava. Smesno.- Tu je Putinov kult tela*Holivudska civilizacija zivi na kultu tela, ulepsavanja, seksa vec decenijama. Ne mozete da kupite novine u zapadnoj hemisferi, a da na naslovnoj strani ne budu... O cemu ovaj covek prica?
Preporuke:
30
0
51 petak, 16 maj 2014 13:42
greška
Ideja, ideja...milion puta ideja, taman neka je utopija, potrebna je ideja za koju će se ljudi/narodi uhvatiti. Zapad je sve bitke dobio rušeći ideju (koja se istina godinama izraubovala)socijalne pravde... Ideja treba da je iznad pojedinca, ovako ispada da Putin brani slobodu. Zato i jeste ranjiv i lako ga je predstavljati kao diktatora. Kakav car i ostale budalaštine. To bi isto bilo kada bi čitav zapadni imperijalizam personfikovali kroz Obamu, onda bi ga lako bilo i rušiti. Ideja se ne može tako lako potrošiti a pojedinca očas posla lako je u blato uvaljati.
Nažalost, ideje nema na pomolu.
Preporuke:
7
12
52 petak, 16 maj 2014 13:45
Saša
Nema potrebe za povišenim emocijama .

Situacija je potpuno jasna i samo onaj ko neće da vidi može da unosi strasti , nepotrebno .

Niko ne sluša Putina a on godinama priča isto . Kada on kaže Ruski svijet avi misle da je to tek jedna varijacija Hiljadu cvjetova koji cvjetaju na Zapadu pa kakvi ispadnu .

Rusija je čvrsto zakoračila u svoj svijet i zato zapadnjacima sve što radi i kako radi djeluje bez logike .

Sa druge strane , Moskva jasno šalje poruke da je relativizam zapadne logike više ne tangira i da nema namjeru da vodi dijalog sa njim .

Nema dijaloga ako neko stalno laže i zavarava .

Nije bitno na kojoj će rijeci u nekadašnjoj Ukrajini biti granica zapadnog svijeta tolerancije svega i svačega i ruskog svijeta u kojem još uvijek postoji gravitacija .

Suština je da Rusiju više nije briga što će da joj kažu ovi što ih sve lažu . Ako hoćete možemo da trgujemo ako nećete ne moramo ni to .
Preporuke:
39
2
53 petak, 16 maj 2014 14:00
Saša
Zbog navedenog je tolika povika na Putina .

Ne boji se niko da će Rusija vojno pokoriti koga , kao da njoj to nešto i treba .

Putin samo okreće ledja zapadnom raju i šalje jasnu poruku ostatku svijeta da je to moguće , makar kao ideju .

Pa se vi borite sa krizom umjesto da shvatite da je sam sistem krizan i kvaran .

Ne brine Zapad zbog Ukrajine i onog što je ostalo od nje .

On brine zbog toga što svi oni koji nisu odušvljeni blagodetima zapadne civilizacije opet imaju u koga da vjeruju .

Nije Rusija idealna ali ona i ne pati od toga da se prikaže takvom .

Pogledajte ko ubi sve oko sebe dokazujući svoju idealnost i savršenost a pogledajte i kakve tragove ostavlja za sobom .

To je sva priča .

Mi smo ostavljeni tu gdje smo htjeli da budemo i nema sada ko da se žali na Ruse . Dobro je dok imaju i malo emocija i razumjevanja za nas .

Možda to nekima smeta , čak vjerovatno . Kako idu stvari riješiće oni brzo i to .

Uživajte u raju .
Preporuke:
36
1
54 petak, 16 maj 2014 14:02
marlon
ovaj ko da radi za njuz net ili nasu patku
Preporuke:
21
1
55 petak, 16 maj 2014 14:39
IN
Marš, gade nacistički. Nisi dostojan da pominješ ime Putina.
Preporuke:
25
1
56 petak, 16 maj 2014 15:01
Marko Gay
Kao i neke ne-zapadne drzave, i mi na Zapadu smo danas prigrlili staljinisticke metode (sveobuhvatnu kontrolu, prisluskivanje, logore i torturu za politicke protivnike), i Hitlerove vrednosti (uverenje u manifestnu sudbinu, nasu superiornost i globalnu civilizatorsku misiju).

Ali sta je tu specificno zapadno?

Demokratija oligarhijskog ukusa? To isto ima i Rusija.

Ateizam -- vec ga ima Kina.

Jedino sto jos uvek razlikuje Zapad od ostatka sveta je upravo slavljenje homosekualne sodomije. Zato se ta razlika tako cesto istice -- jer druge nema.

Trenutno imamo mali logisticki problem sto smo sebi napravili previse neprijatelja. Mislili smo da to nije vazno, jer su oni mahom bespomocni.

Medutim, cesto je dovoljna samo jedna sigurna zemlja gde mogu naci utociste i koja je voljna da ih mobilise, pa da se svi ti nezadovoljni ljudi dignu. Takva zemlja je danas Rusija i sto je najteze -- jos je nismo unistili.
Preporuke:
16
3
57 petak, 16 maj 2014 15:59
Srbin Srbinović
Digla žeba nogu da "tumači istine" jer je videla da to rade umni i moralni ljudi, pa se (žaba) pretvorila u FAŠISTIČKU ... FAŠISTIČKOG ŠPIGLA (OGLEDALA)FAŠISTIČKOK-IMPERIJALNOG USA EU NATO ZAPADA, koja, po fašističkoj unutarnjoj logici, nama dobro poznatoj, nastoji da žrtve proglasi zločincima (fašistima) a zločince nevinima i milosrdnima.Dobro poznati metod zverski fašističkog Zapada koji JEDINO može prolaziti na porobljenom i debilizovanom Zapadu. Fašističi zverska bulumenta koja vlada USA i EU je, prvo, porobila svoje narode, debilozovala ih, pa im može namatati laži do beskonačnosti, i na lažima dobijati podršku tako porobljenog svog naroda.Ali taj metod i ta "logika" ne prolaze kod slobodnog dela Planete, čije jezgro čine Rusija i Kina, a u koje spadaju i žrtve Iraka,Srbije, Libije,Sirije,..., J. Amerike, Egipta, i ostale Afrike,...Umislile fašističke svinje da ćemo se mi uplašiti i uznemiriti činjenicom da oni nama pripisiju njihove osobine, karaktere i akcije
Preporuke:
16
0
58 petak, 16 maj 2014 16:09
NS@marlon
ovaj ko da radi za njuz net ili nasu patku
Ne, on radi za svoju "patku".
Preporuke:
17
1
59 petak, 16 maj 2014 16:24
Srbin Srbinović
Ovaj predstavnik fašističkog "špigla" (ogledala) sa glupom namerom da optuži Velikog Putina, Cara slobode Rusije i slobodnog dela Planete kojoj i ja pripadam,kaže:
"On takođe kaže da Rusija nikada neće da popusti"

Zaslepljen svojom i pohlepom zapada, navedeni "tumač" TRAŽI DA NAPADNUTI NAROD, NAPADNUTI ČOVEK MORA DA "POPUSTI", A ONI NAPADAČI, ZVERSKI ZLIKOVCI NE RAZMIŠLjAJU DA "POPUSTE" I POVUKU SE U SVOJA DVORIŠTA.
Da pitam ovog fašističkog glasnogovornika:
Ko je pobio desetine miliona Rusa, Poljaka, Jevreja, Srba,...? Da ne bi on lupetao, odgovaram: POBILI SU NEMCI I NEMAČKA.
Ko je ubio i danas ubija svim načinima (bombama, glađu, sankcijama, pljačkom) slabe narode i države po Planeti? ODgovor:UBILI SU I UBIJAJU ZVERSKI FAŠISTIČKE USA (AMERIKA) I EU.
Da skratim: Zapadna "demokratija" (USA I EU) je sinonim za ULTRAFAŠIZAM. "Milosrdnost" tog Zapada sam i ja doživeo tako što sam dva puta izbegao da mi u mojoj zemlji AMERIČKE BOMBE PADNU NA GLAVU
Preporuke:
20
0
60 petak, 16 maj 2014 16:33
Srbin Srbinović
Ovaj Jan Flajšhauer umislio da je ovim glupim tekstom, BEZ LOGIKE I SA IZVRNUTIM ČINjENICAMA, pokazao pamet. On je svoje namere, i namere Zapadnog fašizma, poistovetio sa pameću. Na namerama Zapadnog fašizma počiva zapadna "ideologija" kojom idonktriniraju svoj narod i svoje "intelektualce". INDOKTRINACIJA JE SUŠTINA NjIHOVOG OBRAZOVANjA U SFERI DRUŠTVENE SVESTI.
Preporuke:
18
0
61 petak, 16 maj 2014 16:59
Srbin
Nije paranoja, verujte mi propagandisto!!! Ja Srbin najbolje znam.
Preporuke:
13
0
62 petak, 16 maj 2014 17:08
Peter RV
Zovite ga kako god hocete, Putin je Vozd svih Slovena!
Preporuke:
24
1
63 petak, 16 maj 2014 17:13
gile
Ipak treba reći da je pojam fašizam ( od skupa pruća) vezan za Italiju,gde ,do kapitulacije iste,bilo snošlivo za život!Ono što je sve izneto u NSPM odnosi se na Hitlerovu Nemačku odnosno na nacionalsocijalizam-nacizam!
Preporuke:
15
1
64 petak, 16 maj 2014 17:39
zoki
nije ni cudo da clanak dolazi iz politike!! dragi moj neprijatelju sto pises ovaj text,mogu da ti samo jedno kazem:POBRKAO SI TI STVARI STA JE FASIZAM!!! OVO STO TI NAZIVAS FASIZMOM JE CISTI PATRIOTIZAM (smrt za nciju,otadgbinu,tradiciju itd) TO I TAKVE SLICNE STVARI SU PATRIOTIZAM CIST KAO SUZA!!!!! viktor orban,marie le pen i njima isti nisu fasisti,to su pravi patrioti!!!!! ali TI TO NE RAZUMES,ILI NECES DA RAZUMES,ILI SI SE PRODAO DGAVOLU,A MOZDA SI LICNI NJIHOV!!!! bez razlike kojim se imenom i prezimenom potpisujes!!!! samo jedno da znas:NISTA VI ( NEZNAM KOJE BI NAJGRDIJE IME ZA VAS BILO ONO PRAVO) NEMOZETE PUTINU..NA KRAJU CETE POPITI GORKU CASU PUNU CASU SUZA,JAUKA I PORAZ !!! SAMI CETE SEBE UNISTITI,ALI NE I NAS...TO VAM PUTIN NECE DATI!!!!!
Preporuke:
21
2
65 petak, 16 maj 2014 18:45
@Kole
*Holivudska civilizacija zivi na kultu tela, . O cemu ovaj covek prica?"O ovom drugom. To mu je car i gospodar , ultimate object of desire. Končitin fan.
Preporuke:
4
1
66 petak, 16 maj 2014 19:03
spiritus
Posleratna, antifašistička Germanija - za razliku od one Šperove - pruža mogućnost izbora: ili si Končita ili si Jan Flajš, Falš, Hosnfefer. Nema sumnje da se ovaj ne bi leba najeo od pisanija da mu je redovni profesor sa Univerziteta u Hajdelbergu ministar propagande, ali, nije on nešto ni bitan. Bitni smo mi, Srblji. Da nam je živ drug Tito, nesumnjivo bi ovaj produkt antifašizma (zamena za mozak) dobio silne srpske lajkove, jer, zaboga, to su naši zapadni saveznici, a Rusima smo ionako rekli praistorijsko ne, o čemu svedoči i Vinčansko pismo. Promenili smo se, a i Titova borba, za kad se uporedi sa Mojom, deluje jadno, takoreći tupavo.
Preporuke:
5
5
67 petak, 16 maj 2014 19:27
Peter RV
@Dragan
"Špigl je uporište fašističko-gebelovske propagande. Sve mi se čini da je pederski lobi imao učešća u ovom tekstu"

Ako bi dodali da je 'Spigel' jevrejsko vlasnistvo- potrefili bi 100% !
Preporuke:
14
6
68 petak, 16 maj 2014 20:56
Zarja, Zarja
Rrrampaaa! Milo mi je oko srca, bratac, kada ova KGB rampa udara po nacističkosatanističkim praznim glavama! Zveči li zveči, ma samo zvekeće...
Preporuke:
15
0
69 petak, 16 maj 2014 21:59
za Gavrila
Potupuno ste u pravu. Međutim problem ovoga Švabe kao i uopšte Zapada je da oni nemaju etiku ratnika, koju imaju Srbi i Japanci. Naš Njegoš je lepo rekao : "Blago onom ko dovijeka živi imao se rašta i roditi".Ako se žrtvuješ za pravednu stvar i položiš život ti postaješ legenda, ali to Zapad u svojim merilima vrednosti ne poznaje.
Preporuke:
10
1
70 petak, 16 maj 2014 22:03
Rajko Bukvić
Ako ćemo pravo, nije im lako. Da je Putin stvarno fašista, oni bi ga vrlo rado primili u svoje društvo, kao što primaju ove banderovce, ili kao što su primili Tuđmana. A s druge strane, boljševizma više nema, pa kako onda mobilisati ljude protiv Rusije (i Slovena) - Hitlera su stvorili, naoružavali i poslali u rat upravo na ideji antiboljševizma. I šta im sad ostaje? Pa naravno, potrebno je da ga proglase za svoju inkarnaciju (znaju oni šta je najgore istorija ljudskog roda iznedrila), i da onda pokrenu ljude u sveti rat protiv tog zla.
Jednom rečju, upleli se kao pile u kučine.
Preporuke:
14
0
71 petak, 16 maj 2014 22:36
Luka
Ja mislim da je svakoj budali danas jasno sta se i kako desilo u Ukrajini krajem Februara. Srbi posebno mogu da osjete i vide iste metode koje su iskusili na vlastitoj kozi. Specijalni rat, propaganda, armija lazova, kvazi intelektualaca, kvazi sociologa, kvazi filozofa itd. nastoje naturiti laz kao istinu a u cilju
njihovog interesa. To jest " cilj opravdava sredstvo".
Vec od pada SSSRa i raspada YU, svakom iole pismenom intelektualcu
je bilo jasno kuda vode imperijalisticki putevi. Rusija i njeno bogato prostranstvo.
Napad je poceo zestoko i ne biraju se sredstva . Na djelu su sve vrste kvazi naucnika svih vrsta i boja. Ocrniti Putina i obuci ga u hitlerovsko odjelo.
Ovo je jedan ot takvih kvazi naucnika i lazova.
Preporuke:
15
0
72 petak, 16 maj 2014 23:50
Jovan Nenad
Ovaj covek lupeta. To po njemu znaci da su I Spartak i Major Gavrilovic fasiti.
Preporuke:
15
0
73 subota, 17 maj 2014 08:00
mila w.
Sram te bilo gospodine kasapin.
Preporuke:
12
1
74 subota, 17 maj 2014 14:40
stefan.borota@gmail.com
U OGLEDALU PREDRASUDA
Gosn Flajšhauer je na pravom tragu kad tvrdi: „U pitanju je nerazumevanje, jer Putin nije postkomunista. On je postfašista.“ Naime, Rusija je bila izložena delimičnoj opasnosti od fašizacije – u vreme gazda Jeljcina.

Srećom, povratkom domaćina ta mogućnost je konačno nestala.

Ako bi gosn Flajšhauer uvideo pravilan redosled proteklih događaja, lakše bi sagledao sadašnje. Ovako kako je, moraćemo još da pričekamo. [,]
Preporuke:
4
0
75 subota, 17 maj 2014 15:34
Bob
Marko gau

Kao i neke ne-zapadne drzave, i mi na Zapadu smo danas prigrlili staljinisticke metode (sveobuhvatnu kontrolu, prisluskivanje, logore i torturu za politicke protivnike), i Hitlerove vrednosti (uverenje u manifestnu sudbinu, nasu superiornost i globalnu civilizatorsku misiju).


I je li vam lepo zbog toga? Šta ako vaše pudlice počnu da se bune, Francuzi ili Japanci recimo?
Preporuke:
7
0
76 subota, 17 maj 2014 17:38
Trećepozivac
Hi, hi, hi...
Pa ovaj ne samo da je uvrnuti nacista, nego je i totalno umno poremećen. Sve je to posledica manijakalne opsednutosti mržnjom prema Velikoj Rusiji.
Jadnik.
Preporuke:
5
1
77 subota, 17 maj 2014 19:31
G.S.
Postaje očigledno da ovakav tip autora ne doprinosi pobedi Zapada u informativnom ratu.Mudri ljudi neprestano poručuju da je potrebno "živeti život dostojno života" i zato vredi boriti se jer život uvek pobeđuje.
Tako ja razumem Putina.Moguće je da bi ovaj autor odustao od svog teksta da ga je bar dva puta pročitao, pre no što ga je objavio.
Preporuke:
4
0
78 nedelja, 18 maj 2014 00:10
ala je lepo biti glup
Dali ovaj autor ceni svoje citaoce? Toliko je plitkih podvala,zamena teza,nepotkreplenih tvrdnji, da se postavlja pitanje kakva je svrha ovoga texta. Cista propaganda...za ne treba potpora cinjenica.
Preporuke:
3
0
79 nedelja, 18 maj 2014 02:18
Bob
@G.S.

Ma ne bi odustao, taman posla, još bi se utvrdio u svojoj gluposti.
Preporuke:
5
0
80 ponedeljak, 19 maj 2014 02:36
stojan jović
Kada je naš novinar prilikom intervjua rekao jednom italijanskom političaru (koji je u mladosti bio fašista) da su komunizam i fapšizam isto, on je to negirao. Po njegovim rečima osnovna razlika između komunizma i fašizma je u tome što fašizam nikada ne napada svoj narod.
Na žalost, organizacija sveta još uvek počiva na nacionalnim državama, što je po mom mišljenju izraz primitivizma, ali je to tako i ljudima ne preostaje ništa drugo nego da se organizuju kao nacija i brane. Ne znam kako se mogu nazvati aktivnosti država članica NATO pakta u poslednjih dvadesetak godina. Sve, samo ne miroljubivost. Mislim da je propuštena prilika da se zajedno sa Rusijom napravi jedan stabilniji svet.
Preporuke:
0
0
81 utorak, 20 maj 2014 14:20
Svetolik Stanković
Nazvati Putina postfašistom nije besprimerna glupost, to je neviđeno ludilo. To je ta stravična zapadnjačka logika, ko god brani svoju državu i narod i njihove interese, ne dozvoljava vršljanje zapadnih obaveštajnih službi na teritoriji svoje zemlje, taj je postfašista.Gospodo "zapadnjačke demokrate" probudite se, ne plašite više ruskog medveda rešetom, to vrema je prošlo. Setite se 25000000 poginulih sa teritorije SSSR, najviše Rusa,upravo od fašista. Odakle ono beše došao fašizam uvaženi gospodine kolumnista?
Preporuke:
0
0
82 četvrtak, 22 maj 2014 01:59
Turas
Flajšhauer je homoseksualac kome je isti takav dozvolio zbog učinjenih mu usluga da se izdupeta .
Preporuke:
1
0
83 petak, 23 maj 2014 09:29
Istoričar
Govore o 'najvišim moralnim obeležjima' i protiv 'prljavog kapitalizma' a i on i oligarhija mu vozaju stometarske zapadne jahte a bankovni računi im prekrcati parama, dok narod gladuje. Tragično
Preporuke:
0
0
84 sreda, 28 maj 2014 19:54
Grigorije
Oko svakog svetlog groba
(Baš k'o gore oko zvezda)
Povesnica priča ovo:
Hvatalo se neko kolo,
Kolo mlado, kolo novo,
Nove klice stara nada,
Novo cveće stabla stara,
Duše čiste, srca mlada,
Naslednici svetog žara; —
Tu se sleg'o život mladi
Da se s grobom razgovara.
„I ti pade, dragi brate!”
— „Nisam, deco, vas dok traje!”
„Je l' ti borba bila teška?”
— „Pokušajte, milina je!”
„Šta si hteo? — kud si poš'o?”
— „Tamo kud se stići mora!”
„Zar je vera tako jaka?”
— „Uvek jača od zlotvora!”
„Malo nas je koj' bi smeli” —
— „Al' vas jaka sila kreće!”
„Zar ko može stići celi?”
— „Ko posumnja nikad neće!” -
„A ko behu oni divi
Koji su te napred zvali,
Koji su te ojačali,
Koji su ti krila dali?”
— „To bejahu ideali!
Bez njih nema više leta
Nad oblakom mraka gusta,
Bez njih bi se malaksalo,
Bez njih bi se brzo palo,
Svet bi bio grob bez cveta,
život prazan — mladost pusta!”
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner